Optimalizace SEO [1] Jak se začalo vyhledávat

  •  Miloš Novotný
  •  7486x
Optimalizace SEO [1] Jak se začalo vyhledávat

V dnešním prvním díle prozkoumáme historii vyhledávačů internetových stránek. Pohled do historie nám připomene základní prvky na kterých internetový vyhledávač stojí a pomůže nám lépe pochopit SEO optimalizaci.

SEO (search engine optimalization) neboli optimalizace pro vyhledávače je v poslední době často diskutované téma. Série článků by měla přehledně ukázat co je pro optimalizaci www stránek opravdu důležité a o čem se pouze spekuluje. V současné době existuje zhruba 10.000 postupů, které mají za cíl upřednostnit stránky při vyhledávání. Mnohé z nich jsou bohužel spekulace. Ten kdo správně postupy optimalizace pro vyhledávače nerozlišuje, je spíše v roli alchymisty než SEO optimalizátora.

Jak se začalo na internetu vyhledávat?

Z historického hlediska byl první úspěšný internetový vyhledávač www stránek Altavista. Od roku 1996 byl v celosvětovém měřítku úspěšným nástrojem pro vyhledávání informací na www stránkách. Díky nepřízni osudu a špatným rozhodnutím se Altavistě nepovedlo prvenství udržet. Dnes je v držení Yahoo. Altavista dokázala jako první vyhledávač projít všechny stránky na internetu a zaindexovat je do databáze, což byl na tehdejší dobu unikátní výkon. Počet www stránek velmi rychle rostl a přístup pouhého indexování nebyl dostačující, protože bylo potřeba rozhodnout, které stránky mají lepší relevanci na dotaz. V roce 1998 tento problém vyřešili Sergey Brin a Larry Page zakladatele Google. Za zmínku určitě stojí, že v roce 1997 nabídli za $1.000.000 algoritmus vyhledávači Altavista. Byli však odmítnuti. Vznikl vyhledávač Google, který jako první hodnotil stránky na základě Pageranku a zároveň správně zobrazoval výsledky víceslovných frází. Pagerank hodnotí u každé stránky počet a kvalitu zpětných odkazů. Toto hodnocení se domnívám, že je převzato z akademického světa. V akademickém světě tvůrci prací odkazují na důvěryhodné zdroje, ze kterých čerpali. Na jejich práce odkazuje někdo další. Čím více odkazů odkazuje na významnou práci, tím je považována za důvěryhodnější a významnější. Tento základní přístup hodnocení dnes využívají všechny známé vyhledávače. Z tohoto historického faktu vyplývá, že získání zpětných odkazů na naše stránky je nutnost. Bez zpětných odkazů nebudou stránky považovány za významné. Za naprostý základ proto považuji alepoň registraci do katalogů.


Populární tagy

Nejčtenější články

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Technická podpora