Optimalizace SEO [3] Hlavička www stránky

  •  Miloš Novotný
  •  18642x
Optimalizace SEO [3] Hlavička www stránky

Již známe důležitost významných zpětných odkazů. V dnešním díle se podíváme jak zkontrolovat www stránku, zda je z hlediska struktury vhodně připravená pro vyhledávač. Pro mnohé čtenáře nebude tato část atraktivní, protože budeme muset procházet zdrojový kód stránky. Věřte, že tato kontrola za odhalení nedostatků stojí a zatímco vy se připravíte na lepší umístění ve vyhledávačích zcela zdarma, vaše konkurence bude utrácet nemalé částky za reklamu, aby dosáhla velmi podobného výsledku.

WWW stránka je elektronický dokument, který má určité specifické zásady. Tak jako noviny nebo časopis mají svoji hlavičku, patičku, nadpisy, odkazy a obsah na který jsme si zvykli a jiný styl by nás překvapil a nedokázali bychom se dobře orientovat. Naprosto stejné je to i u www stránek ve kterých potřebujeme, aby se orientovali vyhledávače. Optimalizace struktury www stránky není nic jiného než dodržení zásad. Dodržení zásad znamená výhodu před konkurencí, která zásady nedodržuje. Některá slova a slovní spojení vyhledávač hodnotí jako důležitější. Důležitější slova jako například nadpisy, říkají jednoduchou frází o čem se v článku píše. Zároveň je možné pochopit práci, kterou provádíme pro naše zákazníky, kteří se nechtějí zabývat úpravami a objednají si od nás službu úpravy www stránek pro vyhledávače.

Jak se podívám na zdrojový kód www stránky?

Chcete-li zkontrolovat správnou strukturu dokumentu www stránky, je třeba prohlédnout zdrojový kód www stránky, na které se nacházíte. Stiskněte pravé tlačítkomyši kdekoliv v obsahu www stránky. Rozbalí se menu viz. obrázek 1, ze kterého vybereme volbu zobrazit zdrojový kód viz. obrázek 2. Ke zdrojovému kódu se budeme v průběhu textu vracet, nechte si jej proto otevřený na liště.

Obecný význam slov, frází a odkazů www stránek

Fráze a slova jsou vyhledávačem posuzována z levého horního rohu do pravého dolního rohu. To znamená, že nejvíce bodovaná slova v textu budou ta, která budou co nejvýše vlevo nahoře. Do těchto míst je důležité umístit slova, podle kterých chceme, aby uživatele stránku nalezli. A výraz by měl podle tohoto pravidla být jako první nebo druhé slovo. Totéž platí o významu slov, frází a odkazů v dokumentu od zhora dolů. Výrazně větší význam vyhledávače kladou na horní část dokumentu.

Titulek stránky (Title)

Nejdůležitější frázi pro vyhledávače charakterizující stránku najdeme v titulku viz. obrázek 3. Titulek je jediný ze struktury HTML dokumentu, který má velký význam pro všechny vyhledávače. Nachází se v levé horní části. Ač je to nepochopitelné stává se, že není vyplněn, nebo je na celém webu stejný. Někdy vyplněn je, ale obsahuje slova, která nikdo nevyhledává nebo necharakterizuje obsah navštívené www stránky. Ve zdrojovém kódu jej najdete hned na začátku viz. obrázek 4.

<title>Titulek www stránky</title>

Titulek proto doporučuji zvolit jako klíčové slovo nebo frázi doplněné o název firmy. Příklad: SEO optimalizace | INDEX. Zde jen připomenu pravidlo, že důležitost je brána zleva doprava. Pokud bychom chtěli především budovat pozici značky INDEX. Bylo by na prvním místě slovo INDEX. Titulek by neměl být delší jak 60 znaků. Delší výrazy vyhledávače oříznou a nejsou pro ně rozhodující.

Popis stránky (Description)

Některé vyhledávače zobrazují jako doprovodný text u výsledku vyhledávání část popisu (Description) nalezené stránky viz. obrázek 5. Z popisu vyhledávač a uživatel získává stručné informace, o čem zobrazovaná stránka informuje. Je proto důležité popis vyplnit zodpovědně. Na pozici ve vyhledávání nemá Description významný vliv.

Klíčová slova (Keywords)

Původní záměr využití klíčových slov byl naznačit vyhledávači, která slova pro stránku považujete za důležitá a sdělujete mu přání, zobraz tuto stránku pokud uživatel bude hledat některé z těchto slov. Dnes vyhledávače považují klíčová slova za méně důležitý doprovodný údaj. Přesto doporučuji klíčová slova vyplnit, protože nevíme v čem nám opomenutí u toho kterého vyhledávače může zbytečně uškodit.

V hlavičce jsou tři parametry, kterým věnujeme pozornost Titulek (Title), Popis (Description) a Klíčová slova (keywords). Hlavní pozornost věnujeme Titulku a nazýváme jej hlavním nadpisem stránky. Zleva doprava získáváme nejvíce bodů za uvedená slova. Na závěr jen ze zkušenosti prozradím, že uživatele častěji hledají množná čísla výrazů i když ve skutečnosti chtějí jen jednu věc.


Populární tagy

Nejčtenější články

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Technická podpora