Optimalizace SEO [2] Čím začít

  •  Miloš Novotný
  •  6913x
Optimalizace SEO [2] Čím začít

V minulém dílu jsme si řekli, že důvěryhodnost našich stránek je posuzována podle jiných stránek, které na ně odkazují. V dnešním díle popíšu první krok, který vede ke zvýšení návštěvnosti a co bych chtěl zdůraznit především opakované návštěvnosti. Velmi mne udivuje, že některé firmy zabývající se optimalizací, jej vůbec neprovádějí. Pokud budete pokračovat, ve čtení seriálu zjistíte, že optimalizační firmy Vám často nabídnou rovnou třetí nebo čtvrtý krok.

Posouzení webových stránek z hlediska cíle

Mluvil jsem s řadou zákazníků, kteří již za optimalizaci www stránek utratili opravdu vysoké částky. Měli před sebou výsledky, které nemohli být nazvány jednoznačně špatnými. Přesto nebyli s celkovým výsledkem spokojeni. Hlavní nespokojenost spočívala v nákladech na získaného zákazníka. Po krátkém rozhovoru a analýze velmi často zjišťuji, že najmutý SEO optimalizátor dělá vše co dělat má, ale zapomněl na to, že webové stránky, které se rozhodl optimalizovat, nemají pro návštěvníka žádný větší význam, nesledují žádný jednoznačný cíl, nevymezují se účinně vůči konkurenci, nebo se špatně ovládají. Takovéto stránky sebelépe optimalizovat je naprosto zbytečný výdaj. Přeskočení toho důležitého kroku si vysvětluji nedostatkem analytiků. Analytické schopnosti se nedají zcela naučit na rozdíl od SEO optimalizace, která se skládá z několika za sebou následujících úkolů, které jsou vždy stejné.

Dejme webu jednoznačné cíle

V prvním kroku nás zajímá, zda jsou stránky navrženy tak aby návštěvník dosáhl nějakého cíle a jaký je to vlastně cíl, ujasnili si jaké mohou být cíle našeho návštěvníka. Při prezentaci mu snadno ukázat výhodu jakou pro něho má to co mu nabízíme. Správnou formou mu ukázat jak je jiný zákazník spokojen s tím co nabízíme. Když tyto informace návštěvník vašich stránek najde, věřte tomu, že se rád vrátí a navíc vás často doporučí. Jak vyhodnotí takovéto chování uživatelů vyhledávač. Mohu Vám říci, že pozitivně. Existují metody, kterými lze odvodit pobyt návštěvníka dovedeného z odkazu na stránky. Pokud vyhledávač zjistí, že zákazníci, které vám přivádí, velmi rychle opouštějí stránku, bude odkaz při příštím přehodnocení znevýhodňovat. Toto znevýhodnění lze přebýt posílením reklamy. Reklama je však výdaj který je nutný, ale je ji třeba minimalizovat na optimální míru, aby neúměrně neukrajovala ze zisku.


Populární tagy

Nejčtenější články

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Technická podpora