Správná tvorba www stránek - Skrytá výhoda [2] prvních 6 tipů

  •  Miloš Novotný
  •  9627x
Správná tvorba www stránek - Skrytá výhoda [2] prvních 6 tipů

Jste webdesignér, nebo chcete, najít cestu jak udělat váš web pro návštěvníky jednodušší na cestě k cíli a získat větší úspěch ve vašem podnikání na internetu? Nenuťte uživatele přemýšlet, ale informace mu připravte tak, aby tvořili jakýsi děj a směřovali ho k cíli. Máme pro vás 6 užitečných rad, které nazýváme obecnými zásadami.

  1. Než začnete kreslit grafiku ujasněte si strukturu

    Ujasnění struktury webu, tvoří nejdůležitější základ tvorby. Jasná struktura je jakousi filozofií, která zajistí udržení pozornosti návštěvníka a umožní u něj rozběhnout efekt, kterému já říkám „běh k cíli“.
  2. Nakreslete přes vaši strukturu webu mřížku


    pro mnohé wedsesignery je mřížka něčím svazujícím, co jim brání v rozletu kreatiního myšlení, které by museli omezovat díky pevně vymezenému prostoru. Pravdou však je, že návštěvníkovo oko přechází přes významné body na našem webu a putuje z levého horní části stránky do pravého spodního rohu. Udržení uživatelovi pozornosti je pro nás klíčové a proto by navržená struktura webu měla být začleněna do grafického designu s ohledem na mřížku.
  3. Nezapomeňte na pole Hledej


    Hodně lidí využívá vyhledávání na stránkách, když nenašli přesně to co hledali a nebo chtějí rychle najít další související informace. Pokud vyhledávání na stránkách nemáte nebo je nevhodně umístěné uživatelé odcházejí. Necítí se na vašem webu pohodlně, protože nemají na vašem webu vše pod kontrolou. Ideální místo pro umístění vyhledávacího pole je v pravé horní části, kde jsou uživatele na hledání zvyklí.
  4. Navigaci dělejte výraznou a přehlednou


    Představme si, že na vaše stránky přišel návštěvník. My si přejeme, aby se návštěvník dostal z bodu A do bodu B. Ale navigace je buď nevýrazná nebo skrytá v obrázcích, které jsou velmi podobné jako v prezentaci. Je jasné, že velká většina uživatelů stránky opustí bez dosažení cíle. Umístění navigace stránek je dobré dělat výrazné v horní, pravé nebo levé části stránky.
  5. Kontakt jako odkaz na email nestačí


    Někteří designeři navrhnou stránky tak, že pro kontakt zanechají návštěvníkovi odkaz na emailovou adresu. Kontakt formou odkazu, ale na většinu lidí nefunguje. Praxe ukázala, že lidé vás nebudou tak často kontaktovat, jako když by jste na stránky dali kontaktní formulář.
  6. Používejte aplikace pro zjištění chování uživatelů na webu



    Měli by jste najít zalíbení ve sledování a pochopení různých forem dat uživatelského chování na vašich stránkách. Google analytics je skvělým nástrojem pro zjištění odkud uživatelé přicházejí, kam jdou a jak dlouho na www stránkách zůstávají. S aplikací jako je klikací mapa zjistíte, kam návštěvníci klikají a jaká část webu přitahuje největší pozornost. Můžete také použít službu hodnocení webových stránek Feedback Army a otestovat jak se dívají na vaše stránky uživatelé. Použitím statistik a hodnocení zjistíte, zda správně využíváte potenciál webových stránek a ujistíte se, že máte důležité věci v pořádku.

Zdroj: Přeloženo z anglického originálu 18 Dos and Don’ts Of Usability On The Web
Úprava a doplnění textu: Miloš Novotný


Populární tagy

Nejčtenější články

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Technická podpora