Správná tvorba www stránek - Skrytá výhoda [3] druhých 6 tipů

  •  Miloš Novotný
  •  10400x
Správná tvorba www stránek - Skrytá výhoda [3] druhých 6 tipů

Přinášíme vám sérii druhých 6ti tipů. Pojďme se podívat na pokračování série článků pomáhající udělat www stránky pro uživatele zajímavé.

1 Nezahlcujte postraní panely zbytečnými informacemi


Do postranních panelů by se měli dávat jen opravdu zajímavé věci, nebo spíš jen ty nejzajímavější informace související s obsahem. Velké množství informací v postranním panelu působí stejně jako neuklizený byt. V neuklizeném bytě se s největší pravděpodobností nikomu kdo přijde, nebude líbit. Stejný pocit neuklizenosti, na webových stránkách, bude mít návštěvník, který bude zahlcený spoustou informací, které jej odvádí od podstaty obsahu a s obsahem nesouvisí. Dobrá rada pro postraní panel proto zní, držte se tématu i v postraním panelu a dávejte do něj související informace, které nezpůsobí nepořádek.

2. Prověřte www stránky v různých prohlížečích


Všichni víme, že problémový prohlížeč Internet explorer 6 je naštěstí mrtvý. Je však třeba myslet na to, že existuje velké množství uživatelů Internet exploreru 7 a 8, Chrome, Firefoxu, Opery, Safari, atd. Není se třeba nechat uchlácholit, tím že www stránky dobře vypadají v jednom nebo dvou prohlížečích. Návštěvník může požívat jiný prohlížeč a bude rád, když se mu www stránky budou zobrazovat správně. Věnujte proto testování www stránek pro různé prohlížeče dostatek času. Zajistíte tak pro všechny návštěvníky správné zobrazení.

3. Nenuťte návštěvníky psát romány při vyplnění formuláře

Kontaktní formulář na www stránkách by neměl obsahovat mnoho dotazovacích položek. Zamyslete se nad tím, kolik návštěvníků, kteří vás budou chtít kontaktovat budou chtít vyplnit 20ti položkový formulář. Osobně vím, že většina návštěvníků dlouhý formulář opustí. Je třeba mít na mysli jednoduchost, třípoložkový formulář vyplní každý (jméno, email, zpráva).

4. Ověřte správnost obsahu vzhledem ke struktuře


Návštěvníci jsou zvyklí, že informace jsou ve webové struktuře tematicky strukturované. Ujistěte se, že veškeré příspěvky jsou správně zařazené vzhledem ke struktuře webu. Když náhodou uděláte chybu v zařazení, návštěvníci nejsou k této chybě tolerantní a www stránky opouštějí.

5. Nezapomeňte na tiskové styly www stránky

Tiskové styly by se měli vyskytovat na obsahově významných stránkách, jako jsou články nebo blog. Především věkově starší návštěvníci často tisknou zajímavý obsah na tiskárně. Tiskový styl má zajistit výstup jen těch informací, které bezprostředně souvisí s hlavním obsahem stránky a postraní panely a nebo reklamní obrázky by měli být vynechány.

6. Ujistěte se, že struktura textu je přehledná a zajímavá


Obecně platí, že lidé věnují obsahu www stránky malou pozornost. Text je vhodné rozdělit do struktury nadpisů (H1, H2, H3, H4). Díky nadpisům návštěvník uvidí, zda jej některá část zaujme. Většinou díky neznalosti souvislostí, hesel hlavních nadpisů, začne návštěvník číst celý text. Strukturovaný obsah nadpisů by měl být vytvořen tak, aby text v jednotlivých odstavcích nebyl delší než 20 řádků. Nejlepší čitelnost zajistíte rozdělením textu do část nepřesahující 5-10 řádků.

Zdroj: Přeloženo z anglického originálu 18 Dos and Don’ts Of Usability On The Web
Úprava a doplnění textu: Miloš Novotný


Populární tagy

Nejčtenější články

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace
Technická podpora